vrijdag 5 november 2010

Hoera, 2 rokskes op 1 dag...

... ok en enkele nachtelijke uren, ik beken!

Maar ik heb nu toch (bijna) 2 (min of meer draagbare) rokskes.
Bijna: in het ene moet nog een rits.
Min of meer: welja een rot in het vak zou ze vreselijk, slecht afgewerkt en vol fouten vinden. Maar IK ben er trots op, het is tenslotte mijn eerste keer ;-)

Welke rokskes heb ik dan precies gemaakt? Wel 1 écht, mét patroon, mét rits, wél op maat,... daar is zo ongeveer al mijn tijd in gekropen...een deftig patroon tekenen, fieuw wat een werk! Ik heb het hier dus over het recht model van Tante Hilde of Mme ZsaZsa, U mag kiezen :)
Maar dat rokje kon ik niet meteen aan (die rits hé)... ik heb mijn eigen stikmachine nog niet en schoonmoeke is op reis... en ik wou nog wel zo graag direct een eigen gemaakt exemplaar kunnen dragen.

Dussss, tatarataaaa, de redding... het 'luie-wijven-rokje' (terug te vinden bij dezelfde, bovenstaande, dames) . Tekenen, knipknip, stikstik, klaar! Geen rits nodig, geen ptroon, niet veel tijd, ... alleen wat goede wil en inzet om het over uw hoofd aan te trekken (en weer uit).

en dit is het resultaat: het 'luie-wijven-rokske' in actie!




Foto van het ander rokje volgt, eens de rits er instaat :)                                            

5 opmerkingen:

  1. Ma zo zalig! Nu heb ik ook goesting gekregen om een luie wijven rokske te maken (ritsen zijn voorlopig ook nog niet mijn ding). Ik heb gewoon schrik om iets fout te meten en mijn stof te verknippen! Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh veel kunde daar ni mee misdoen heb ik den indruk. Gewoon een rokje gebruiken dat echt goed past en uwen naad er ni vergeten bijtekenen! En ik heb het bovenaan ook wel een centimetertje breder gemaakt dan het origineel om er toch wat vlotter in en uit te geraken. (en da lukt best, want ik ben er gisteren zonder al te veel frustraties mee gaan winkel (lees: veel passen) ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeh oeh, waar staat de uitleg voor het luie wijven rokske trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja goeie vraag, zal het is opzoeken. Maar eigenlijk is er ni veel uitleg aan ze...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over het hoofd aan en uittrekken je moet er wat voor over hebben he :)
    Leuk dat je mee doet met mijn give-away. En je zowel het rokje als het stofje zijn heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen